Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Innowacja pedagogiczna "Literki w akcji"

Założenia innowacji:

Innowacja „Literki w akcji” jest zgodna z Podstawą Programową edukacji wczesnoszkolnej. Dąży do rozwijania kompetencji kluczowych u wychowanków poprzez twórcze i aktywizujące podejście do nauki alfabetu/liter. Pomaga wprowadzać litery w klasie pierwszej/podczas rocznego przygotowania przedszkolnego przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.

Innowacja dopinguje do interakcji między uczniami. Wspólne aktywności twórcze rozwijają kompetencje społeczne, takie jak współpraca, komunikacja i rozwiązywanie problemów. Zachęca również rodziców do aktywnego uczestnictwa, tworząc most pomiędzy szkołą,
a domem. Rodzice mogą wspierać swoje dzieci w nauce poprzez angażowanie się w działania innowacyjne.
Realizacja innowacji  sprzyja współpracy wewnątrz– i międzyszkolnej. Nauczyciele mogą dzielić się swoimi pomysłami na realizację zadań innowacyjnych w swojej szkole lub z innymi uczestnikami projektu w kraju i za granicą. Poprzez zadania plastyczne, rysowanie, układanie liter w różne formy czy wykorzystanie kształtów do nauki, nauczyciel  będzie wspierał rozwój precyzyjnych ruchów rąk, a tym samym rozwijał sprawność motoryczną u dzieci. Innowacja harmonijnie łączy tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi technologiami. Tworzy przestrzeń, w której nauka liter to fascynująca podróż zarówno dla tych, którzy preferują tradycyjne metody, jak i tych, którzy chcą wykorzystać nowoczesne narzędzia, również te zakupione w ramach programu ‘”Laboratoria przyszłości”.

Cele innowacji

Cel ogólny:

  • rozwijanie kompetencji kluczowych

Cele szczegółowe:

Uczeń

  • poznaje litery poprzez zabawę i zadania stawiane mu do wykonania,
  • poznaje różnorodne techniki plastyczne,
  • rozbudza inwencję twórczą i kreatywność,
  • wydłuża zdolność koncentracji uwagi,
  • rozwija umiejętności społeczne,
  • rozwija sprawność motoryczną,
  • rozwija umiejętności cyfrowe.