Innowacja pedagogiczna "Literki w akcji"
Założenia innowacji:
Innowacja „Literki w akcji” jest zgodna z Podstawą Programową edukacji wczesnoszkolnej. Dąży do rozwijania kompetencji kluczowych u wychowanków poprzez twórcze i aktywizujące podejście do nauki alfabetu/liter. Pomaga wprowadzać litery w klasie pierwszej/podczas rocznego przygotowania przedszkolnego przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.
Innowacja dopinguje do interakcji między uczniami. Wspólne aktywności twórcze rozwijają kompetencje społeczne, takie jak współpraca, komunikacja i rozwiązywanie problemów. Zachęca również rodziców do aktywnego uczestnictwa, tworząc most pomiędzy szkołą,
a domem. Rodzice mogą wspierać swoje dzieci w nauce poprzez angażowanie się w działania innowacyjne.
Realizacja innowacji sprzyja współpracy wewnątrz– i międzyszkolnej. Nauczyciele mogą dzielić się swoimi pomysłami na realizację zadań innowacyjnych w swojej szkole lub z innymi uczestnikami projektu w kraju i za granicą. Poprzez zadania plastyczne, rysowanie, układanie liter w różne formy czy wykorzystanie kształtów do nauki, nauczyciel będzie wspierał rozwój precyzyjnych ruchów rąk, a tym samym rozwijał sprawność motoryczną u dzieci. Innowacja harmonijnie łączy tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi technologiami. Tworzy przestrzeń, w której nauka liter to fascynująca podróż zarówno dla tych, którzy preferują tradycyjne metody, jak i tych, którzy chcą wykorzystać nowoczesne narzędzia, również te zakupione w ramach programu ‘”Laboratoria przyszłości”.
Cele innowacji
Cel ogólny:
- rozwijanie kompetencji kluczowych
Cele szczegółowe:
Uczeń
- poznaje litery poprzez zabawę i zadania stawiane mu do wykonania,
- poznaje różnorodne techniki plastyczne,
- rozbudza inwencję twórczą i kreatywność,
- wydłuża zdolność koncentracji uwagi,
- rozwija umiejętności społeczne,
- rozwija sprawność motoryczną,
- rozwija umiejętności cyfrowe.