Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Czytelnictwo w dobie pandemii

31-03-2022 0:15

Czytelnictwo w dobie pandemii – projekty czytelnicze klas 6b, 6c, 6d i 6e

W ramach lekcji języka polskiego uczniowie klas szóstych rozwijali swoje czytelnicze pasje. W okresie od października do lutego przeczytali powieść J.R.R Tolkiena pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem” oraz książkę Rafała Kosika „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. Na zajęciach poznawali również mityczny świat starożytnych Greków.

Szóstoklasiści wyruszyli wspólnie z Bilbem pod Samotną Górę, aby zdobyć skarb
i pokonać straszliwego Smauga. W przygodzie tej towarzyszyli im bohaterowie tacy jak: czarodziej Gandalf czy drużyna krasnoludów pod przewodnictwem Thorina Dębowej Tarczy. Uczniowie bardzo chcieli bliżej poznać bohaterów stworzonych przez Tolkiena, dlatego nakręcili krótkie filmiki, w których opowiadają i prezentują barwne postaci z powieści.

Poznając nowoczesny świat Felixa, Neta i Niki trzeba sprawnie posługiwać się komputerem, wiedzieć jak włączyć szkolny dzwonek czy stworzyć robota, który będzie
w stanie zbadać najciemniejsze i najstraszniejsze szkolne zakamarki. Szóstoklasiści, po przeczytaniu lektury, mieli okazję, podobnie jak bohaterowie książki, wykazać się kreatywnością, sprytem oraz zdolnościami manualnymi tworząc lapbooki przedstawiające świat opisany przez Rafała Kosika, jego bohaterów oraz problemy, którym musieli stawić czoła.

W czasie wędrówki po mitycznym świecie starożytnych Greków uczniowie poznali Dedala – genialnego rzemieślnika i budowniczego – oraz jego młodego i nieostrożnego syna Ikara, który nie chciał słuchać ojca. Przedstawiając tragiczne losy chłopca szóstoklasiści wykorzystali technikę „lektury w pudełku”. Przy pomocy niewielkiego pudełka (po butach lub ptasim mleczku) oraz swojej nieograniczonej wyobraźni starali się zapamiętać losy greckich bohaterów.

Zachęcam do obejrzenia zdjęć oraz filmików przygotowanych przez uczniów naszej szkoły. Wspaniale jest widzieć ich zaangażowanie w projekt oraz obserwować jak rodzą się czytelnicze pasje.

Joanna Kałachurska

nauczyciel języka polskiego w klasach 6b, 6c, 6d i 6e