Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Innowacja Pedagogiczna - Międzynarodowy Projekt EMOCJA w naszej szkole (świetlicy)

08-09-2020 9:26

        

W naszej szkole Międzynarodowy Projekt EMOCJA będzie prowadzony jako Innowacja Pedagogiczna.

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja skierowany jest do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, wietlic, szkół ponadpodstawowych, szkół
polonijnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.

Cele Projektu:

  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  • Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiało, szacunek i wrażliwość.
  • Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
  • Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
  • Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
  • Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
  • Nauka szacunku wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem, jak również cechami nie widocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm, cukrzyca.
  • Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
  • Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
  • Eliminowanie zachowa agresywnych wobec siebie.
  • Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji

Za działania w ramach projektu są odpowiedzialni:

Agnieszka Kasperek

Elżbieta Targosz

Aneta Białek