Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Wycieczka na Czupel

18-10-2022 23:22

Piękna, październikowa pogoda zachęciła nas do wędrówki po beskidzkich lasach. Tym razem, wraz z kołem turystycznym, zdobywaliśmy najwyższy szczyt Beskidu Małego - Czupel - zaliczany do Korony Gór Polski.
  Nasza wycieczka rozpoczęła się na pętli autobusowej w Straconce, skąd dotarliśmy do Przełęczy Przegibek. Następnie powędrowaliśmy na Magurkę Wilkowicką. Zregenerowaliśmy siły w schronisku i rozpoczęliśmy marsz w stronę Czupla. Po drodze znaleźliśmy ukryte skarby - zlokalizowaliśmy wszystkie skrytki, grając w geocaching. Odwiedziliśmy też Diabelski Kamień. Wedle legendy, czart rzucił głaz w łodygowicki kościół, ale chybił, gdyż zawiał silny wiatr. Kamień upadł na zbocze Magurki od strony Łodygowic i jest ciekawym urozmaiceniem okolicy. Wędrówkę zakończyliśmy w Łodygowicach, skąd wróciliśmy do Bielska. Zachęcamy do obejrzenia zdjęć i filmu z naszej wycieczki.